lördag 31 oktober 2009

Jag frågar Läkerol om laxerande verkan.

Fråga:

Hej!
På baksidan av läkerolasken står det att, citat, "överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan". Då undrar jag såklart, hur många läkeroltabletter motsvarar överdriven konsumtion och under vilket tidsspann? Det är faktiskt jättesvårt att förstå vad ni menar med överdriven konsumtion då det på förpackningen inte står någon rekommenderad dos.

Tacksam för svar!


Svar:

Hej Magdalena
Tack för ditt mail.
Det är väldigt individuellt. Vissa kan äta en hel ask eller två utan problem, medans andra inte kan äta mer än 5-6 pastiller.
Med vänliga hälsningar
LEAF Sverige AB
Konsumenttjänst
Nathali Frisk


fortsättning lär följa...

4 kommentarer:

  1. Hej jag åt 4 stycken inom 5 minuter och nu börjar min resa för att se hur många läkerol de tar för att laxeringseffekten ska börja påverka. Följ med på min resa

    SvaraRadera
  2. jag käkar hela tablett askar utan en effekt, men till kvällen börjar magen kännas dålig

    SvaraRadera